ویدئو - تایم لپس

فیلم تایم لپس بذر هویج

بذر هویج

این فیلم به صورت بی‌کلام می‌باشد که گام به گام کاشت بذر هویج را نمایش می دهد.
در این فیلم آموزشی نحوه کاشت هویج از بذر را مشاهده خواهید نمود. پس در ادامه نیز همراه ما باشید.

هویج از جمله گیاهان علفی یکساله است که دارای غده زیرزمینی خوراکی می باشد که از طریق بذر تکثیر می شود. درکشت بذری ابتدا خاک و بستر مورد کشت را آماد کنید، سپس بذر هویج را به صورت سطحی بکارید و روی آن را با لایه نازکی از خاک نرم و کود بپوشانید، بذر گیاه را آبیاری کنید، پس از گذشت مدت زمانی حدود یک تا دو هفته بذر گیاه جوانه می زند و شروع به رشد می کند، در ابتدای رشد برگهای این گیاه کوچک و ظریف هستند، برگهای این گیاه بیشترین شباهت را به سبزی جعفری و گشنیز دارند. در همان حالی که شاخه علفی این گیاه رشد می کند غده زیرزمینی هویج نیز رشد می کند و بزرگتر می شود. پس از مدتی برگهای گیاه بزرگ و چند برگی می شوند.

میوه هویج به صورت باریک و دراز می باشد که از آن استفاده های مختلفی می شود. در بیشتر مناطق رشد می کند. برگهای هویج به صورت مستقیم از غده زیرزمینی گیاه منشعب می شود. رشد سریعی دارد طوری که پس از گذشت چند ماه قابل برداشت می باشد، به هنگام برداشت با استفاده از بیل یا چنگک خاک را نرم کنید و هویج را برداشت کنید. پس از برداشت آن را بشورید و سپس مورد استفاده قرار دهید. میوه هویج کمی سفت می باشد. طعم دلچسبی دارد و سرشار از ویتامین های مختلف می باشد، از هویج در آشپزی، تهیه ترشی ،آبمیوه، سالاد و … استفاده می شود.

هویج نسبت به سرما و گرما مقاوم است. به آبیاری منظمی نیاز دارد، زمانی گیاه را آبیاری کنید که سطح خاک خشک شده باشد. خاک مورد کشت این گیاه باید از زهکشی مناسبی برخوردار باشد تا غده زیرزمینی گیاه بتواند به راحتی رشد کند. پوست نازکی دارد. برای رشد به آفتاب کامل و نیمه سایه نیاز دارد. بذرهای هویج کوچک و ریز و به رنگ سبز می باشند.

برای مطالعه مقاله کاشت هویج در باغچه می توانید از این لینک استفاده کنید.

برای خرید بذر هویج می توانید از این لینک استفاده کنید.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید بذر می توانید با شماره 09358504040 تماس بگیرید.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *